Ako aplikácia funguje?
Aplikácia nasmeruje návštevníka na vytýčenú trasu chodníka lesoparkom. Na vyznačených bodoch na trase návštevníka čaká interaktívne poznávanie zaujímavostí o živočíchoch a rastlinách a hádanky obsahujúce fotografie, audio a video ukážky. Bonusom na poznávacej trase sú aj digitálne 3D zvieratká, ktoré sa po nájdení správneho miesta zobrazia v aplikácii vo forme rozšírenej reality. Aplikácia obsahuje aj vzdelávací materiál vo forme digitálnej brožúry o rastlinách a živočíchoch.
Keď sa návštevník premiestni na vytýčené body trasy kvízu, aplikácia automaticky spustí tematický obsah. Kvíz s 12 zastaveniami na trase s aktívnymi prvkami obsahuje:
- 6 obrazovo-textových otázok
- 2 video otázky
- 1 testovú otázku s audio ukážkou
- 3 miesta s 3D modelmi živočíchov (v rozšírenej realite) a k nim prislúchajúcimi kvízovými otázkami s vyhodnocovaním správnych a nesprávnych odpovedí.
V úvode aplikácie si návštevník zvolí jazyk (slovenčina alebo angličtina) a následne si vyberie používateľský mód „Škola“ alebo „Turista“.
Mód Škola
- Učiteľ a žiaci si stiahnu aplikáciu na mieste s pripojením na wifi.
- Učiteľ si v aplikácii zvolí mód „UČITEĽ“ a prejde krokmi registrácie zadaním kódu triedy (kód získa od správcu aplikácie resp. webstránky) a počtu žiakov.
- Učiteľ registráciou vygeneruje prihlasovací kód pre svojich žiakov v skupine.
- Žiaci si v aplikácii zvolia mód „ŽIAK“ a zadajú kód, ktorý im oznámi učiteľ
- Žiaci spolu s učiteľom prechádzajú po trase podľa smerníka (kompasu)
- Po ukončení poslednej kvízovej otázky sa výsledky všetkých žiakov v kvíze priradia do vyhodnotenia a celkovej štatistiky, ktorú učiteľ uvidí na svojom konte.
Mód Turista
- Bežní návštevník si stiahne aplikáciu na mieste s wifi pripojením alebo priamo na začiatku náučného chodníka s použitím mobilných dát.
- Na začiatku chodníka si zvolí mód TURISTA.
- Návštevník otvorí aplikáciu a zvolí si jazyk.
- Následne si zvolí variant obsahu, ktorému sa chce venovať.
- Variantmi obsahu sú: TRASA S KVÍZOM a BROŽÚRA.
- TRASU S KVÍZOM prechádza pomocou smerníka (kompasu) slúžiaceho na navigáciu medzi 12 bodmi na trase.
- Na jednotlivých zastaveniach si môže prečítať opis jednotlivých zástupcov flóry a fauny a vyplniť kvíz.
- BROŽÚRU si návštevník listuje a študuje ich textový obsah, zvukové ukážky.
Všeobecné informácie
- Ak mobilný telefón používateľa nepodporuje rozšírenú realitu, bude o tom upozornený v notifikácii aplikácie.
- Po každej zadanej odpovedi v kvíze bude používateľ vyrozumený či zadal správnu alebo nesprávnu odpoveď.
- Zadanie odpovede v kvíze je definitívna voľba, bez možnosti opravy.
- Na konci kvízu bude vyhodnotená jeho celková úspešnosť zohľadňujúca správne odpovede a čas zadania odpovede.
- Po návrate do školy odošlú žiaci pripojení na wifi svoje skóre v kvíze do štatistík prislúchajúcich škole.
- Ostatní návštevníci nie sú zaradení do štatistík, pre nich nie je potrebné vykonať tento krok.
- Obsah aplikácie ostane po absolvovaní chodníka návštevníkovi otvorený celý okrem kvízu.
Výsledky kvízu za školský rok 2022 - 2023
Škola | Body | |
---|---|---|
Piaty ročník | ||
1 | Základná škola Janka Kráľa | 35.28 |
2 | Základná škola s materskou školou Demänovská ulica | 4.69 |
Šiesty ročník | ||
1 | Základná škola Janka Kráľa | 43.36 |
2 | Základná škola s materskou školou Demänovská ulica | 0.78 |
Siedmy ročník | ||
1 | Základná škola Janka Kráľa | 30.89 |
2 | Základná škola Márie Rázusovej-Martákovej | 1.32 |
Ôsmy ročník | ||
1 | Základná škola Janka Kráľa | 24.78 |
Deviaty ročník | ||
1 | Základná škola Janka Kráľa | 6.44 |
Tabuľka sa aktualizuje raz za 24 hodín. Čas poslednej aktualizácie: 16. septembra 2024 09:28 |